• Kies uw regio
Educatie
Educatie
Alcon is toegewijd aan het verstrekken van educatie voor professionals in de oogzorg over de hele wereld. Met onze seminars en interactieve tools garandeert u een optimale klantenzorg.
HOME > EDUCATIE > SUMMITS
SUMMITS
SUMMITS

Georganiseerde summits door Alcon vol innovaties, waar we u laten kennismaken met onze allernieuwste technologieën en toepassingen.

JEWEL SUMMIT

2017: samen grenzen verleggen en schitterende resultaten boeken!
Glansrijk! Dat is het minste wat je kan zeggen van de Alcon Jewel Summit. Het event dat contactlensspecialisten helemaal up to date wil brengen met het laatste Alcon-nieuws, ontleende zijn thema aan de campagne die deze lente alomtegenwoordig zal zijn. Daarin vertolkt DAILIES TOTAL1® de hoofdrol als een juweel van een lens!

Fonkelend kader

De Faculty Club in Leuven en L’Auberge du Pêcheur in Sint-Martens-Latem waren omgetoverd tot een fonkelend decor voor twee informatieve avonden in ware galastijl. In glamoureuze outfit verwelkomde het Alcon-team zijn gasten, die de leuze ‘samen gaan we schitteren’ op de uitnodiging op hun beurt letterlijk genomen hadden. Na een hartelijke ontvangst opende het eerste luik van de presentatie met de wijze woorden van stijlicoon en hoofdpersonage van de filmklassieker ‘Breakfast at Tiffany’s’, Audrey Hepburn: “Elegance is the only beauty that never fades”. Daarmee was de toon gezet om de ster van de avond te introduceren: DAILIES TOTAL1®.

Verwondering in kleine dingen

Aan Business Unit Manager Bruno Crepain de eer om Alcons jaarthema te onthullen: ‘samen verleggen we grenzen’. Hij stelde ook de nieuwe Alcon-gezichten voor die je hierin zullen bijstaan: Account Managers Simon Van hooren en Steven Jeurissen, Digital Marketing Manager Philippe Moons en Vincent Molkenboer, Practice Performance Manager Benelux en Professional Affairs Manager Vlaanderen. Deze laatste mocht meteen het podium betreden om haarfijn uit te leggen wat de DAILIES TOTAL1® contactlens zo ingenieus maakt: het vernuftige samenspel tussen haar watergradiënt, modulus, zuurstofdoorlaatbaarheid, lubriciteit, SmarTearsTM en LightStream-technologie. Of hoe kleine dingen aanzetten tot grote verwondering.

Op zoek naar de ultieme lenservaring

Bij zo’n juweel van een lens, hoort een juweel van een campagne, voegde Alcons Category Brand Manager, Christel Peleman, daaraan toe. Zij gaf aan hoe een grensverleggende voorjaarscampagne haar doelgroep, Anna, in de ban van DAILIES TOTAL1® zal brengen. Van midden maart tot eind mei zet een groots opgezette mediacampagne Anna, een actieve, innemende dertiger, op zoek naar de ultieme lenservaring, en haar vrienden en vriendinnen op het spoor van de DAILIES TOTAL1® daglens. Als contactlensspecialist speel je in Anna’s zoektocht natuurlijk een cruciale rol.

Vakgeheimen en goede raad

Omdat sommige contactlensspecialisten nog steeds een drempel ondervinden bij de verkoop van een premium product, had Alcon Guy De Vleeschauwer, Groei-architect bij Atlas, uitgenodigd. Hij gaf aan dat ‘er zelf in geloven’ het enige juiste uitgangspunt is voor premium verkoop en onthulde vervolgens een aantal vakgeheimen. Hij besloot met een aantal raadgevingen die schetsten waarin de contactlensspecialist zijn aanpak kan bijsturen om ook met een premium product indrukwekkende verkoopsuccessen te behalen. Vincent Molkenboer trok deze uiteenzetting door naar de praktijk van de contactlensspecialist door een vergelijking te maken met de verkoop van de multifocale bril.

Niet vergeten registreren!

Maar vooraleer je tot verkoop kan overgaan, moet de klant natuurlijk jouw winkel weten te vinden. Geen sinecure in tijden waarin deze overstelpt wordt door online aanbiedingen. Vandaar de focus op digitale communicatie in deel twee van de Jewel Summit. Christel Peleman deed de meerwaarde van Alcons e-commerce platform InContact uit de doeken. Dit verhoogt niet enkel de online zichtbaarheid van jouw zaak, maar helpt je ook om tegemoet te komen aan de noden van de moderne consument. En vooral: het helpt je om potentiële lensdragers tot trouwe klanten te converteren. Tenminste, als je de cruciale stap, de registratie, niet vergeet! Gelukkig voorzag Philippe Moons, Digital Marketing Manager, een videohandleiding die nog eens stap voor stap illustreert wat zo’n registratie inhoudt.

Sympathieke facebookpagina

De laatste goede raad van de avond: vergeet je sociale media niet en maak van je facebookpagina ook een juweeltje! Alcon vroeg aan Wim Vermeulen, docent aan de Solvay Brussels School of Economics and Management, om uit te leggen hoe je dat doet. “Door sympathiek te zijn”, stelde hij met een grote glimlach, om er vervolgens nog een aantal praktische tips en voorbeelden aan toe te voegen. Hoe je als contactlensspecialist de cirkel rond maakt? Door DAILIES TOTAL1® ook in jouw zaak de hele lente door een hoofdrol te laten spelen. Een bezoekje aan Alcons Tiffany shop tijdens het walking dinner of het dessert achteraf gaf daarvoor alvast inspiratie.

De reacties

"Het totaalpakket dat Alcon aanbiedt is ongeëvenaard. Die verregaande ondersteuning maakt dat we zo graag en ook steeds vaker met Alcon samenwerken."

- Sabrina Acke & Peter Rambour, Optiek Acke, Brugge

"Zo'n summit schudt je wakker: afstappen van dat automatisme om iemand zijn vertrouwde lens mee te geven en deze sneller aansporen eens iets nieuw te proberen, bijvoorbeeld."

- Marleen Vermeulen, Optiek Vermeulen, Merelbeke

"Dit vormt een goede opfrissing. DAILIES TOTAL1® is onze eerste keuze bij multifocale visuscorrectie, maar we vergeten soms nog om onze klanten hier actief over aan te spreken."

- Régine Hulpiau, Optiek Hulpiau, Gentbrugge

"Mijn oudste en jongste medewerker vergezellen mij. Je merkt achteraf hoe zij verschillende zaken uit de presentaties oppikken en elkaar daarin aanvullen."

- Karel Mattijs, Optiek Mattijs, Gent