• Kies uw regio
Services
Services
Alcon helpt u graag verder bij het bestellen of promoten van onze producten.
HOME > SERVICES > RETOUREN
RETOUREN
RETOUREN

Nieuwe retourvoorwaarden per 1 april 2018*


  1. Alle producten zijn crediteerbaar tot maximaal 2% van de omzet van de afgelopen 12 maanden.
  2. De retouraanvraag dient gedaan te worden binnen de 12 maanden dat het product werd besteld.
  3. Een retouraanvraag kan gedaan worden door een e-mail te sturen naar Customer Care met het ingevulde retourformulier

Het retourformulier ishier te downloaden via “Easyonline”: www.myalcon.nl en is te verkrijgen via Customer Care care_nl.customer@alcon.com en care_bl.customer@alcon.com

Bovenstaande voorwaarden gelden niet voor retouraanvragen te wijten aan foutieve leveringen door Alcon en kwaliteitsgebonden productklachten.

HET NIEUW RETOURPROCES IN3 STAPPEN:

STAP 1:

EMAIL NAAR CUSTOMER CARE MET RETOURFORMULIER

  • > Aantal, omschrijving, sterkte en lotnummer van het product
  • > De reden van de retour
  • > Het ordernummer van de originele bestelling
  • > Geplande destructiedatum (datum aanvraag + 2 weken)

STAP 2:

ALCON BEVESTIGT AANVRAAG PER EMAIL

  • > Alcon stuurt u het retourformulier terug met vermelding van al dan niet akkoord
  • > Producten worden niet teruggegeven tenzij specifiek door Alcon gevraagd of voor kwaliteitsgebonden productklachten

STAP 3:

CREDITERING EN DESTRUCTIE VAN DE PRODUCTEN

  • > Alcon verrekent de credit binnen de eerstvolgende facturatieperiode
  • > Destructie van de producten wordt door u uitgevoerd

Kwaliteitsgebonden retouren:

Een kwaliteitsgebonden productklacht dient onmiddellijk te worden gemeld aan de afdeling Pharmacovigilance via mail of telefoon.

Voor Nederland:
nl.vigilance@alcon.com -
tel. 076 531 67 67

Voor België:
be.vigilance@alcon.com -
tel. 02 764 32 33